Vi måste ta ett eget ansvar…LÄS!

alltså klicka på den här länken, läs och ta åt dig vad som skrivs i det här inlägget,

Man måste ta sitt eget ansvar och se om sitt eget hus och inte sitta och vänta på att andra ska ta hand om dig. Nu så bor jag i USA och här måste man verkligen ta hand som sig själv och jag säger precis som Annelie i sitt inlägg, IT TAKES A VILLAGE. Man kan ju inte vänta på att staten ska stötta och ta hand om saker. Det får du göra själv och med hjälp av vänner, grannar och ibland även från okända.

2 thoughts on “Vi måste ta ett eget ansvar…LÄS!

  1. Hej Marie,

    Oj tack för dina fina ord och för att du länkar till min blogg. Jag skrev faktiskt bara av mig i ren förtvivlan över att folk i Sverige dagligen blir förvånade över låga pensioner, bristen i sjukvården, den låga kunskapsnivån bland elever i skolan etc. Folk tror att Sverige, alltså storebror staten, skall mata dem med sked och ombesörja att det går bra för alla. Detta har gjort att folk inte tar eget ansvar fullt ut. Skrämmande läge!

    Jo, jag har förstått att du har kämpat hårt för att komma dit du befinner dig nu. Beundransvärt att på egen hand till och med klara sig genom en skilsmässa i USA och ställa sig upp och gå vidare starkare och hitta lyckan igen. Studier och bra jobb kan du också stoltsera med! Bra gjort som attan! Men i USA gör man det. Det konstigaste här i Sverige är att när man kämpar på så går man in i väggen och bränner ut sig. Jag tror att mycket beror på att det inte finns stöttning och acceptans för sådant här (på grund av jante) och då blir det mentalt jobbigt och så faller man.

    Kram och ha det gott!
    Tack ännu en gång för dina fina ord!

    Anneli

    Like

Leave a comment